معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: به نظرم اتفاقاتی که در این مدت در بخش بانوان رخ می‌دهد بیشتر یک نوع بداخلاقی محسوب می‌شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، در پایان نخستین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که در شهر دبی امارات با حضور 482 کاراته‌کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، کاراته‌کاهای تیم ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان به 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 4 مدال برنز دست یافتند.
 
تیم کاتای دختران ایران که با شایستگی راهی دیدار پایانی شده بود با اعمال نفوذ میزبان این مسابقات از رسیدن به حق خود بازماند. اماراتی‌ها به نوع پوشش اسلامی تیم کشورمان اعتراض کردند و در حالی که مشکلی در این راستا دیده نمی‌شد و خود تیم کاتای میزبان نیز از حجاب اسلامی استفاده کرده بود، اعتراض میزبان کارساز واقع شد و کاتای تیمی دختران ایران در حالی که به فینال رسیده بود ناباورانه از ادامه مسابقات بازماند.
 
تیم امارات که به طرز عجیبی راهی دیدار پایانی شد در فینال نیز حرفی برای گفتن نداشت و همراه با حریف خود (قزاقستان) نتوانست در زمان مقرر کاتا و بونکای خود را به اجرا بگذارد تا هر دو تیم (دیسکالیفه) شوند، اما به دلیل اینکه این مبارزه برای کسب مدال طلا برگزار می‌شد و باید یک تیم برنده بیرون می‌آمد شورای داوری در اقدامی جالب امارات را برنده اعلام کرد تا میزبان دست خالی نماند، این مسئله تعجب حاضرین در سالن را در برداشت و سبب شد اعضای تیم کاتای قزاقستان (حریف فینال ایران) برای دقایقی طولانی با اشک و اندوه در تاتامی بنشینند.
 
مرضیه اکبرآبادی در گفت‌وگوی، در مورد اتفاقات رخ داده برای کاتای بانوان در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: تیم ملی یک روز زودتر راهی محل برگزاری مسابقات شد و رئیس فدراسیون کاراته نیز روز گذشته برای حضور در این رقابت‌ها راهی امارات شد. هفته گذشته با رئیس، نائب رئیس بانوان و دبیر فدراسیون جلسه‌ای را در رابطه با حجاب بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا داشتیم. دوستان به ما گفتند که پیگیری‌هایی را در مورد این موضوع انجام داده‌ا‌ند.
 
وی در ادامه افزود: روز گذشته (سه‌شنبه) مجددا با رئیس فدراسیون کاراته جلسه‌ای را برگزار کردیم و در مورد بحث تخصصی کاراته که قرار است سال آینده در مسابقات آسیایی اینچئون شرکت کند صحبت‌هایی را انجام دادیم.
 
اکبرآبادی در ادامه گفت: رئیس فدراسیون کاراته در جلسه‌ای که داشتیم در مورد پیگیری‌هایی که برای لباس بانوان انجام داده‌اند صحبت‌هایی را مطرح کرد. البته به نظرم اتفاقاتی که در این مدت در بخش بانوان رخ می‌دهد بیشتر یک نوع بداخلاقی محسوب می‌شود. اینکه در یک بازی به بانوان اجازه مبارزه کردن می‌دهند و در یک بازی با حضور آنها در تاتامی ممانعت می‌شود، نشان از رفتارهای سلیقه‌ای است.
 
معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه، گفت: گویا اماراتی‌ها در مورد اتفاقاتی که رخ داده دخیل بوده‌اند و به همین دلیل اتفاقات روز گذشته رخ داده است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پل ارتباطی ما فدراسیون کاراته است و مسئولان فدراسیون هم در حال پیگیری هستند تا این بداخلاقی‌ها رفع شود. بنده معتقدم کشورهای منطقه که در طول مسابقه شرایط کاروان ما را خوب احساس می‌کنند از این روش‌ها برای تضعیف روحیه استفاده می‌کنند.
 
اکبرآبادی در مورد بداخلاقی‌هایی که در گذشته در فیفا وجود داشت، اظهار کرد: در لیگ اروپا در طول فصل زمستان همه یقه اسکی می‌پوشند، اما فیفا به یقه بانوان ما ایراد گرفته بود. خوشبختانه فدراسیون فوتبال توانست این موضوع را در فیفا تثبیت کرده و امیدواریم که فدراسیون کاراته نیز بتواند این موضوع را در فدراسیون جهانی تثبیت کند.
/2759/